bild-2Hack i häl på ny-revampade Dn.se släpps Bonnier.se i ny kostym. Ny varumärkesplattform, omarbetad logotyp och ny webb som i alla fall strukturellt är uppbyggd som en blogg. Har inte hårdkollat sidkoden för att försöka luska ut vad som finns backend, men nog andas det WordPress, med SEO-vänliga url:er, taggar, möjlighet att kommentera i princip allt på sidan samt dela ut-funktion.

NÃ¥got som skapar en viss förväntan är den nystartade R&D-bloggen, där vi förhoppningsvis kan fÃ¥ lite insikt frÃ¥n vad som pÃ¥gÃ¥r inom Bonnier framöver, och inte bara rewrajtade rapporter frÃ¥n andra bloggar pÃ¥ nätet. Lite frÃ¥gande ställer jag mig (som ofta) till valet av sociala knappar. Digg, Delicous och Technorati gissar jag används relativt sporadiskt av oss svenskar (varför inte svenska alternativ som Pusha/Bloggy?). Och jag undrar vem som klickar pÃ¥ taggar som ”Bonniertryckerier” och ”VattenEl EPD”.

Mer om omgörningen –>